Thursday, June 18, 2015

Intro

Salam Ramadhan untuk semua.

Blog ni dibuat khas untuk aku mencatat apa yang aku makan..haha..boleh? sebenarnya untuk turunkan berat badan. And improve myself. Dari segi berat badan dan penampilan. kira macam diari lah untuk menjadi health..beauty..confident. Aku ambil keberkatan bulan ramadhan ni untuk memulakan secara serious. istiqamah. insyaAllah. harap-harap lah.

Tak tahu samada nak kata ni diari untuk journey loss weight or what. Aku cuba, tapi jadual makan aku hari-hari tu tak akan ada yang eat clean. Aku akan catat apa yang aku makan. Untuk aku nilai and tengok balik, ni hah yang kau makan hari-hari. Pastu lagi tanya kenapa gemuk?? haha.. i'll try. My best. Mungkin kalau buat catatan ni akan rasa lebih semangat dan kurang lah sikit makan tu.

Pertama, nak turunkan berat badan. which is, mungkin dalam 15-20kg untuk dibuang lemak berlebihan itu. haha.. target untuk ramadhan ni dapat turun 5kg pun ok dah.Tapi target utama haruslah untuk mengejar segala rahmat, ganjaran yang Allah nak berikan. Untuk turunkan berat ni jugak termasuk dalam  menjaga kesihatan. So, untuk support, aku akan mengambil produk Herbalife dalam misi ini. Dah pernah consume Herbalife. tapi on off. Kali ni cuba lagi. Hope boleh serious.

Seterusnya, aku akan consume sekali dengan Ephyra which is untuk kulit. Kulit aku dalam kategori berminyak, berjerawat, pori-pori terbuka, parut jerawat. Walaupun jerawat dah kurang. Tapi naik juga. Dan tinggalkan parut hitam. So aku ambil Ephyra. Ada bentuk serbuk, untuk diminum as supplemant. Dan sabun pencuci muka Ephyra. (Skin Bar). Sebelum ni dah 3 kotak Ephyra aku minum. So far Alhamdulillah, walaupun untuk kulit tak bagi kesan ketara sangat, tapi kesihatan improved. Period makin teratur, on time. Sistem pembuangan lawas, dan penghadaman aku semakin ok. Biasa, aku jenis yang lepas makan susah nak hadam. Akan muntah balik walau sedikit. Tapi lepas consume Ephyra, Alhamdulillah masalah tu aku perasan semakin berkurang.

And..aku period sebenarnya. So tak puasa lah esok. Tapi insyaAllah, aku cuba untuk buat plan dan jadual makan terbaik. Kita tengok macam mana.

MogaAllah permudahkan. Bagi kesihatan yang penting. Kecantikan itu untuk keyakinan semata. Moga niat ini sentiasa betul. Jangan kau balikkan niat aku untuk perkara yang mungkar. Amin.

No comments: